MATERIAŁY

Poznaj scenariusze zajęć opracowane w ramach działań programu EDUKACJA DO KULTURY. GDAŃSK.

To materiały, które pozwalają w twórczy sposób realizować założenia podstawy programowej, które przygotowują do bardziej świadomego uczestnictwa w kulturze. Dają możliwość rozwoju uczniowskich kompetencji w obszarze kreatywności, komunikacji, krytycznego myślenia i współpracy. Zawarte w scenariuszach aktywności są zaproszeniem do myślenia, analizowania, interpretacji i działania w obszarze różnych tekstów kultury.

W ramach działań programu EDK. GDAŃSK skierowanych do szkół grupa ekspercka stworzyła scenariusze zajęć w dziesięciu obszarach tematycznych: historia Gdańska, architektura, literatura, film, teatr, animacja kultury, sztuki plastyczne/wizualne, muzyka, fotografia i taniec. Warto je poznać i wykorzystać.

Prezentowane materiały to gotowe pomysły na twórcze lekcje, które może poprowadzić każdy nauczyciel, zarówno podczas lekcji przedmiotowych, jak i godzin wychowawczych.

Scenariuszy doskonale wpisują się w realizację jednego z trzech tegorocznych gdańskich priorytetów edukacyjnych – kultura, jako środek wyrazu, rozwoju i porozumienia.

Jak pracować ze scenariuszami?

• Każdy scenariusz można realizować w całości w ramach jednej – dwóch lekcji, można też pracować z wybranym wariantem czy punktem scenariusza i wokół tego zbudować część zajęć lub całą lekcję.
• Scenariusze zostały tak zredagowane, aby dawały możliwość zbudowania własnej koncepcji pracy wokół poszczególnych tematów.
• Podział na grupy wiekowe jest propozycją. Warto poznać wszystkie scenariusze, by przekonać się, że można wykorzystywać ich elementy do pracy z uczniami w różnym wieku.

EDK. GDAŃSK zachęca do odkrywania

Praca ze scenariuszami warsztatów to tylko część propozycji. Współpraca pomiędzy szkołami a podmiotami zajmującymi się kulturą w Gdańsku to kolejny ważny element. W każdym scenariuszu zajęć znajduje się spis przykładowych instytucji kultury, dzięki którym możemy pogłębić dany obszar tematyczny, często patrząc z zupełnie innej perspektywy.

Rola uczniów i uczennic
Podczas zajęć kluczowa jest rola uczniów i uczennic – traktowanych podmiotowo, sprawczych, refleksyjnych, którzy uczą się od siebie. Są kreatywni i myślą krytycznie. Zajęcia służą także, a może przede wszystkim, odkrywaniu siebie poprzez doświadczenie – aktywne obcowanie z kulturą i sztuką, realizowane we współdziałaniu. To droga do odkrywania zasobów, budowania samoświadomości i własnej tożsamości.

Zebraliśmy ciekawe publikacje, które z pewnością warto poznać. Kliknij w grafikę i zobacz.

KARTY DLA EDUKATOREK I EDUKATORÓW

Praca w branży edukacyjnej wymaga licznych kompetencji i poruszania się w świecie wielu niewiadomych. Jej misyjny charakter często powoduje nakierowywanie się na innych i odsuwanie własnych potrzeb na dalszy plan. W ramach programu „Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 – Małopolska” zorganizowaliśmy cykl spotkań dla edukatorek i edukatorów, podczas których rozmawialiśmy o tożsamości zawodowej, strategii i organizacji pracy. Prezentowane tu karty są przydatnym narzędziem do samodzielnej pracy we wzmacnianiu siebie w swojej roli zawodowej.

źródło: https://mik.krakow.pl

Ta strona używa plików cookie w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie oraz akceptację Polityki Prywatności.
Wykorzystywanie plików Cookie
Ciasteczko
AKCEPTUJĘ
Skip to content